paris: la plaine-saint-denis (2)

woensdag 5 december, 2007

Nog drie beelden van mijn daguitstap van een parijse buitenwijk naar het centrum van parijs. Slecht weer, amai!

Ik moet zeggen dat die wandeling wel indruk heeft nagelaten op mij. Parijs is zo anders dan wat ze je in de toeristische fotoboeken tonen!!

Technisch gezien ben ik ook tevreden over de gebruikte camera (middenformaat).

En deze keer ietske groter dan postzegelformaat :o)

Trouwens: een grote dankuwel aan iedereen die tot op heden comments gepost heeft! Het was niet vanzelfsprekend om deze blog te maken en om met foto’s naar buiten te komen, maar gezien de commentaren en het gemiddelde aantal bezoekers (rond de 45 per dag) is den dezen is dus héél héél héél content :o)))

draaimolenduif

capuchon in buitenwijk 

PS. zoek de duif :o)

12 Responses to “paris: la plaine-saint-denis (2)”


  1. De eerste vind ik echt toppie! Mooi spiegeling, kassagebouwtje staat er erg leuk op en de gebouwen op de achtergrond zorgen voor een mooie achtergrond.

  2. gekiekt Says:

    Die eerste is inderdaag schitterend. Ik krijg er een zondagsgevoel bij.
    Miezerig weertje, de hele dag binnen, even snel naar buiten met de kinderen naar de kermis. Wachten in de kou. Snel naar huis lopen.
    De bewegingsonscherpte van de persoon in die foto past er perfect bij.

  3. gekiekt Says:

    en de duif zit op de tak van de boom op de bergen, hali halo!

  4. MJ Says:

    heel erg sfeervol. De eerste foto spreekt me erg aan, ik vind ze schitterend!

  5. Marc Says:

    Ik vind de eerste ook erg mooi. In 2004 ben ik hier ook geweest. `t wordt tijd dat ik weer eens terug ga.

  6. nyklyn Says:

    vooral die onderste heeft een onheilspellende spannende rauwe sfeer weer
    doet me denken aan ‘La Haine’


  7. @nyklyn: bedankt voor je comment – prachtfilm!!!!

  8. René Says:

    ’n Paar mooie op ’n rij!
    Durf ik ook wel mee thuis te komen…

  9. Erik O, Says:

    Prachtig kontrast – hoe het/de onderwerp/en eruit springen
    door alleen al de kleur die ze hebben, in schril kontrast met
    een zwart/wit/grijze achtergrond! Mooi!

  10. Tim Freh Says:

    I wanna go there too 😉 . Al een heel tijdje lang, om eerlijk te zijn. Mocht je ooit nog eens terug willen, én een partner nodig hebben vanwege de ‘veiligheid’: Je kent m’n mailadres.

    Iedereen kent parijs nu wel van het centrum, maar hoe zit het in de buitenwijken. Hoe zien de metrostations daar uit, en vooral de openbare voorzieningen. Als je het mij vraagt is daar genoeg te zien voor 10 serie’s…

  11. Tim Freh Says:

    *Geef mij de laatste trouwens maar: Die laat durf zien. Voor hetzelfde geld had die gast zich omgedraaid en je camera tot moes geslagen…


Geef een reactie

