Parijs (3)

maandag 10 december, 2007

Centrum van parijs,  metro-,tram- en winkelhub, krioelen van het volk.  Vervaarlijk, identiek uitziende “hoods” aan elke ingang (je moet niet ver gaan om je niet op je gemak te voelen :o). Een half rolfilmpje zwart-wit genomen van deze paardemolen. Ik was er al overdag gepasseerd en toen beslist om later als het donker was terug te keren. Ik kon het niet laten :o) 

Lang getwijfeld welke ik zou kiezen. Voorlopig is het deze geworden! Niet meteen het meest opgewekte beeld, maar soit, er zaten er ook niet echt veel vrolijke bij tussen mijn negatieven… tiens tiens tiens :o)

Ik ga trouwens trachten om vanaf heden telkens wat technische informatie te geven!

paardemolen

  fuji GA645 – 60mm – f4.0 – KODAK TMAX 400 push 800ASA – 1/30 – volledig negatief

14 Responses to “Parijs (3)”


  1. Mooie plaat weer! Leuk die technische info!

  2. Luc Rabaey Says:

    weer een gevoelige stilte-plaat. jaja!

  3. Koen Says:

    Ik zou er nog niet aan durven denken om zo’n onderwerp in zwart-wit te fotograferen en toch…heel goed geslaagd!
    Toch geweldig die fotoblogs: ze verrijken ieders zicht op de fotografische mogelijkheden.

  4. luisindepels Says:

    Dat is trouwens waar Amélie Poulain nog gefilmd is geweest. Ik ga ieder jaar wel één keer of twee drie naar parijs. Ik hou van de metropool.

    trouwens leuke site. Zet je in blogroll

  5. nyklyn Says:

    precies de carousel die de stervenden nemen als ze besloten hebben om naar de dood te reizen…
    ik zou het beeld vierkant maken


  6. @nyklyn: bedankt voor je reactie (ik hou van je beschrijving!!!)
    Wat betreft het formaat: ik heb ook lang getwijfeld, maar voorlopig hou ik nog vast aan mijn principe dat de beelden die op deze website geplaatst worden nooit gecropt worden en dus steeds volledige negatieven zijn!

  7. nyklyn Says:

    soms moet je je eigen grenzen doorbreken
    als je twijfelt omwille van principe dan moet je niet aarzelen, tenzij je twijfelt natuurlijk
    haha het blijft paradoxaal, hoe je het ook draait of cropt

  8. René Says:

    Mooie sfeerfoto. Knijp je ogen een beetje toe en zie, hoe voortreffelijk het licht over het totale beeld is verspreid. Mooi, Dieter!

  9. Karina Brys Says:

    ‘Echt’ zwart-wit, het blijft toch mooi …

  10. lisa Says:

    mooi…. heel mooi!

  11. Serge Says:

    Heerlijke sfeer in dit beeld!

  12. timfreh Says:

    Hmm, mijn analoge camera heeft tot nu toe maar 7 keer geklikt😦 …

  13. MJ Says:

    Dag Dieter
    Ik ben een regelmatige bezoeker van je weblog, maar laat niet vaak een reactie na, vandaag wil ik dat wel doen en je een fijn en boeiend 2008 toewensen!

    van harte!


Geef een reactie

