Parijs (5)

zondag 6 januari, 2008

1.  5.000 hits na 3 maand! joepiee!!!!!!! :o) 

2.  nog maar ééntje uit Parijs van weken geleden… Het was net staking van het openbare vervoer, gedurende dagen en wat een ongelooflijke stilte in één van de drukste metrostations van Parijs. Dit beeld is genomen toen ik uren op die v*rd#md% metro aan het wachten was :o) maar het lange wachten tot de geschikte persoon dié trap wou áfdalen liet de tijd voorbij vliegen.

metro

fuji GA645 – 60mm – f4.0 – KODAK TMAX 400 push 800ASA – 1/45 – vertikaal gecropped

Dit is een beeld uit Paris Saint Denis, net buiten Parijs – niet de “beruchte” buitenwijken, maar op je gemak voel je je er toch ook zeker niet!!  Ik vind het beeld niet super maar wou het jullie toch niet onthouden..

Lopen

fuji GA645 – 60mm – f11.0 – KODAK TMAX 400 push 800ASA – 1/180 – vertikaal gecropped

En hiermee is het hoofdstuk Parijs  afgesloten!!!

still to come: lissabon van lang geleden, normandië van december 08 én postkaartfoto’s uit gent :o) 

19 Responses to “Parijs (5)”

  1. tine Says:

    Ik vind beide foto’s best wel te smaken.

  2. gekiekt Says:

    Ik vind ze alletwee ook heel goed, ik zou niet kunnen kiezen.


  3. Gefeliciteerd met je 5.000 hits, ik heb zojuist ook een mijlpaal gehaald alleen dan in 4 maandan.

    Die eerste foto vind ik heel erg sterk. Het wachten heeft misschien lang mogen duren maar het was het zeker waard. Mooie omzetting naar zwart wit!

  4. MJ Says:

    5000 hits na drie maand dat moet je verdienen, nu ja wie komt er hier niet graag kijken naar je foto’s! Doe zo voort, de reeks Parijs is prachtig!


  5. Sterke afsluiters van een boeiende reeks. Ik kijk vooral uit naar uw Normandiëfoto’s! Benieuwd wat je daar gefotografeerd hebt want ik ken de streek. (er staat een antwoord op jou vraagje over Brussel)

  6. JULIAN Says:

    really nice B & W street photography

  7. nyklyn Says:

    is dit dan de nieuwe metroman, de metroseksueel?

  8. Ruben Says:

    Vergeet ‘Londen’ niet aan je fotolijstje toe te voegen. En het Ierse platteland. En dichter bij huis: Leuven😉

  9. Erik O, Says:

    Eerste vind ik zeer sterk en origineel naar framing toe, het onderwerp staat erg aan de zijkant en toch pakt het je direct!

  10. joghem Says:

    Die eerste foto is echt heel knap! Hou wel van die zwart/wit foto’s van je.

  11. onderaandedijk Says:

    beste dieter… nog niet zolang geleden vroeg je mij iets over het digitaal samenstellen van beelden
    zelf heb ik hier de boter gehaald:
    http://www.luminous-landscape.com/tutorials/digital-blending.shtml

    groetjes paul
    (bedankt trouwens voor je ‘langskomen’)

  12. onderaandedijk Says:

    nog iets dieter… zelfs bij inscannen van negatieven kan je hier gebruik van maken
    (je neemt de meest arbeidsintensieve methode van luminous landscape)
    je scant eenzelfde negatief eenmaal erg donker om bvb doortekening in de lucht te verkrijgen, hetzelfde negatief scan je normaal
    je ‘blend’ dan beide scans en gaat dan met een penseel aan ’t werk om die partijen te verdonkeren die je zelf wat meer ‘punch’ wil geven
    saluutjes
    paul
    http://www.paulwillaert.be

  13. P-TER Says:

    Gaan om te zitten!
    Twee pareltjes, toch ga ik voor de eerste.
    Gr.
    P-TER

  14. Serge Says:

    De foto in de metro vind ik zalig: rechts in beeld een leegte en links komt er iemand van de trappen om die leegte in te vullen…

  15. tdn Says:

    Net je blog ontdekt en ik ben onder de indruk van deze reeks, heel mooi!

  16. s.goovy Says:

    Heel de Parijs-serie is een karaktervolle en eigenzinnige reeks geworden. Knap werk!

  17. Hoo Gan Tan Says:

    Hoi,

    Ik houd je weblog al enige tijd in de gaten😉 Mooi sfeervol werk. Mijn complimenten!

    Groet.

  18. bip mistry Says:

    Hi Dieter
    You’ve got some great images going on here.
    I need to get the pages translated so i can read the text.
    We should hook up some time.
    Keep in touch
    Bip

  19. René Says:

    De Parijse beelden zijn een prachtige serie geworden.
    Heb ik van genoten!


Geef een reactie

