Toon in bad

donderdag 28 februari, 2008

toon in bad

Zoontje van de zus van mijn vriendin in bad met onze eend

22 Responses to “Toon in bad”

  1. jef beirinckx Says:

    awelawel, sterke emotie en perfecte kadrage! Ferm!

  2. MJ Says:

    neen dit is niet de zoveelste babyfoto, erg mooi vind ik deze, het verschil tussen een kiekje en een foto is hier duidelijk!

  3. Karina Brys Says:

    Baby’s en babyfoto’s … ik heb er niet zoveel mee. Maar deze foto bewijst alweer dat je nooit het kind met het badwater mag weggooien🙂 Een hele sterke!


  4. En wat een mooie eend!🙂


  5. Leuk hoe hij fier, zijn vriend de eend (pas gekregen misschien?) omhelst
    Mooi vastgelegd

  6. Ellen Says:

    Amai, wat een trots onze zoon op het net! Mooie foto

  7. hippopotamos Says:

    Prachtig. Mooie korrel, analoog heeft toch nog steeds iets wat ik bij digitaal niet zie. Met welke film is dit geschoten?

    Bert

  8. carina martens Says:

    dat heb je goe gedaan die foto op het net van toon en dat is echt kaai tof

  9. louis-mieke Says:

    hele mooie foto van die kapoen!!
    Toon met een doos chocolade van couverture zou ook een geslaagde foto zijn.
    groetjes,
    mieke


  10. Ik kom hier voor de tweede maal. Nogmaals, leuke foto! Ik vind echter de opmerking van Hippopotamos interessant. Ik weet dat er nog steeds een verschil is tussen analoge en digitale zwart-wit afdrukken. Heb zelf ook een tijd op zwart-wit gewerkt. Echter hier op het net zie je toch alleen maar pixels ?? Kan je op een dergelijk beeld als hierboven echt het verschil zien tussen analoog en digitaal? Dus Dieter, licht dit eens toe als het tenminste mogelijk is in een paar lijnen🙂

  11. hippopotamos Says:

    Het verschil? Het verschil is natuurlijk veel duidelijker als je een barietprint naast een foto.com afdruk legt ( om het nu maar overdreven te stellen ).

    Maar wat mij dit beeld een analoog gevoel geeft is de korrel. Digitaal heeft ruis, lelijke ruis; maar een snelle film geeft een niet te vergelijken korrel, die -bij sommige onderwerpen- iets toevoegt aan het beeld.

    Volgens mij…
    Bert


  12. @ Hippopotames: misschien wel een goed uitleg. Om goed te kunnen oordelen zou je dit beeld eigelijk veel groter moeten zien. Want ‘echte’ korrel zoals jij bedoelt zie ik hier niet zo goed
    Maar een blijft een goed beeld🙂

  13. marc Says:

    De blik van het ventje, de omhelzing van z`n badeend.
    Mooi standpunt.

  14. gekiekt Says:

    Super! Heel teder.
    Standpunt is ook ideaal.


  15. geschoten met een kodak tmax 400, als 400 belicht. genomen op middenformaat 645.
    Ik ontwikkel mijn zw-w echter niet (meer) zelf.
    Ik zal een grotere versie deze week trachten online te zetten.

    @koen. ik heb bij dit beeld geen passende uitleg klaar voor de korrel, die er idd is bij dit beeld – maar die gezien de technische middelen veel minder aanwezig had moeten zijn (400 / MF). Mijn negatieven scan ik in…de korrel verandert niet plots in een pixel, maar wordt via pixels weergegeven! dus je kan op een scherm (soms) het verschil zien tussen een digi en ana print. denk ik.

  16. chris chisu Says:

    Nice candid moment. Very finely captured.


  17. Bedankt voor de uitleg, Dieter!
    Kijk, ik redeneer zo (maar kan fout zijn!): Als je een analoge print bekijkt zie je, naargeland de film, een korrel. De totale indruk wordt bepaald door een enorm aantal korrels en creeëren de typisch meerwaarde van een analoge print t.o.v. een digitale. Bij een goede scan ga je inderdaad al die korrels nog zien, zelfs al zijn die omgezet in pixels. Maar!! Hier zie je een crop van 410 pixels… bijgevolg worden zeer veel korrels bijeengeplet in één pixel. De scherpte gaat daardoor niet verloren, maar wel de specifieke korrelindruk. Maar nogmaals, misschien klopt mijn redenering niet helemaal. Wanneer de tentoonstelling, Dieter? Dan zien we uw analoge pareltjes eens groter🙂


  18. […] weekend ook toevallig een *neefje in bad foto* […]


  19. Deze foto doet mij zo hard denken aan die hele oude. Maar van wie he… het kind in bad is iets ouder en je ziet de badkamer nog, ik denk tegeltjes aan de muur en een speeltje met een molentje op. Je ziet ook veel refelctie in het bad. Fotogeschiedenis is niet mijn beste vak dus vergeef de vergetelheid. Het zou een verlossing zijn moest iemand weten welk beeld ik bedoel:p

  20. Eigenwys Says:

    Heel onschuldig en eenvoudig, net zoals kindjes zijn.

  21. tom Says:

    mooi dieter, je voelt de sfeer, door t analoge. ik fotografeer niet analoog. ben er ook niet mee gestart. Ik ben van t digitale tijdperk. T komt nog denk ik.🙂

  22. bip mistry Says:

    I wonder why plastic and rubber ducks are universally loved by children!


Geef een reactie

