Koningin Astridpark, Gent

zondag 9 maart, 2008

Vorige week één testfilmpje (12 opnames) met een spotgoedkope yashica 124G genomen in het Rommelwaterpark vlakbij de deur.  Ben ik blij met die yashica? en of!!!!!!

Geen gegevens over sluitertijden, enkel dat het gebruikte filmpje – as usual – fuji 400 proH was. Maar ik heb wel onmiddellijk ervoor gezorgd dat je ze ook groter kunt bekijken :)  je hoeft enkel maar op de foto’s hieronder te klikken!

eend

de eenzame schommel

treur

lokster 

13 Responses to “Koningin Astridpark, Gent”

  1. gekiekt Says:

    Oeoeoe, die tweede foto is schitterend!!

  2. René Says:

    Je woont in een prachtige omgeving, dat is zeker en je hebt er een goed gebruik van gemaakt. Moiie serie.

  3. MJ Says:

    lijkt me leuk om te doen… tof resultaat ook!

  4. Karina Says:

    In foto twee zit duidelijk jouw stempel. De boom als inkadering in 4 is mooi gezien.

  5. Hippopotamos Says:

    He, ik heb hier ook zo’n blokje metaal staan; maar ik laat hem niet genoeg buiten wegens:
    – gebrek aan tijd om te ontwikkelen
    – te dure film
    – te zwaar en niet echt handzaam
    maar wel een hele leuke tweeoog om de MF-wereld te ontdekken


  6. @nijlpaard:
    – ik laat ze ontwikkelen
    – film is niet veel duurder dan gewone 35mm
    – zwaar?!!! hier ben ik het niet mee eens hoor! al eens een pentax 67 in je handen gehad?!! en zelfs mijn mamiya 645 vind ik onhandiger om rond men nek te hangen… (als is de lenskwaliteit daarvan wel beter)

    nu ja, blijkbaar haal ik steeds minder en minder mijn kleinbeeldreflextoestel boven en verkies ik meestal om trager en bewuster te fotograferen. (groot matglas! mooie negatieven! TLR of meetzoeker!)


  7. Die tweede foto vind ik het heel erg gaaf geworden!

  8. Hippopotamos Says:

    @Dieter. Nog Grieks gehad op sgw? Je bent de eerste die Hippopotamos vertaalt naar nijlpaard. Om eens terug te komen op mijn dingskes:
    – Gewone film vind ik ook al redelijk duur, maar bij 120 mm t-max 400 komt bij focilux wel op 4 euro de rol, nog ene euro meer dan voor zijn 35 mm variant.
    – Ok,ik geef het toe: ik ben misschien een heel klein beetje verwend met mijn D50. En hier nog geen pentax 67 of mayima in handen gehad, eerst nog een beetje powertraining😉
    – Kleur ontwikkelen, ik zou zelfs niet weten hoe eraan te beginnen. Maar ik vind het steeds zonde als mensen zwartwitfilm laten ontwikkelen om de hoek. Je kan al van bij de ontwikkeling zoveel spelen met je film (ontwikkelaar,tijd,agitatie) dat het zonde zou zijn het niet te doen.
    😉

  9. chris chisu Says:

    Beautiful black and whites in this series. Yes..i live in Seattle.

  10. Tim Freh Says:

    Prachtig! De derde foto mijn meeste voorkeur.

    Hmm. Laten ontwikkelen en digitaliseren kost geen fortuin. En dan heb ik het wel over het ”moderne” analoge fotograferen. Mét een autofocus dus…

    Zo’n Mamiya is eerder nostalgisch. Met de spotmeter bij de hand en urenlang rondwandelen om op het einde twee foto’s te hebben gemaakt…

  11. stuutekeer Says:

    Leuke camera, zou ik ook wel eens willen proberen.

    En interessante prenten!

  12. Tekstbazaar Says:

    Ook in deze ogenschijnlijk vredige beelden schuilt een soort onrust die ik ook elders in je werk terugvindt. Knap.


Geef een reactie

