Der Gefechtsturm der Bauart 3 im Augarten/Wien.

zaterdag 28 juni, 2008

  (click pic for a larger version – worth it ; click “Lees meer” for more information)

 

 

 

(english text at the bottom)

Los van vorige serie heb ik ook enkele losse beelden gemaakt in Wenen. Het is geen topbeeld, maar omdat de locatie een enorme enorme indruk op me heeft gemaakt wil ik het toch online zetten, .

Als je ooit in Wenen bent, zeker eens rondwandelen in het Augarten park. En dan plots geconfronteerd worden met een 55 meter hoge massieve betonnen bunker die uit de grond oprijst.

I-n-d-r-u-k-w-e-k-k-e-n-d. Ik kreeg een krop in de keel. (zeker als je ooit het game “medal of honor, airborne” hebt gespeeld).

Het is luchtafweergeschut van tijdens de tweede wereldoorlog. Deze is één van de hoogste.

Ik zou en ik moest een foto maken! Het vervreemdende is dat het park supergezellig is, met spelende jongeren, moeders met kinderen, joggende babes, … 

Alle feedback over deze foto is welkom, want voor mij is het moeilijk om de foto op zich te beschouwen aangezien ik de emoties van ter plaatse niet kan uitschakelen!

Ook enkele links voor de geïnteresseerden:

http://www.airpower.at/news03/0813_luftkrieg_ostmark/flaktuerme.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Flak_tower

http://www.ww2sites.com/index.php?action=jump&page=atwien

 

 Apart from the “empty – subtle tension atmosphere” vienna images i posted before, i also made some other images. This is not my best shot, yet i do want to put it online due to the enormous impression it made on me back then!

A walk through the Augarten park is a must if you ever visit Vienna. Suddenly you get confronted with a 55 meter hight massive concrete bunker, rising up on you.

I-m-p-r-e-s-s-i-v-e. Turned me upside down. (definitly if you have ever played the game “medal of honer, airobrne”)

This is one of the largest anti-aircraft gun blockhouses of the second world war.

 I HAD to take a picture! the strange thing is that the park itself is supercosy, lotsa playing kids, mothers with their children, jogging babes, …

All feedback about this picture is welcome, as for me it is not possible anymore to take distance from my feelings.

Some links for those who want to learn more about the subject:

http://www.airpower.at/news03/0813_luftkrieg_ostmark/flaktuerme.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Flak_tower

http://www.ww2sites.com/index.php?action=jump&page=atwien

 

3 Responses to “Der Gefechtsturm der Bauart 3 im Augarten/Wien.”

  1. MJ Says:

    indrukwekkend inderdaad. De foto is ook tof, zou dat meisje die man op de achtergrond bellen? … of luistert ze gewoon naar haar MP3?

  2. René Says:

    Prachtig! Indrukwekkend, dat kun je wel zeggen

  3. lentesneeuw Says:

    Hey, bedankt om even langs te lopen. Officieel zijn wij geen stad, neen. Maar shhhh…
    Ookal ben ik een leek in de techniek van fotografie, ik weet de schoonheid wel te appreciëren. En hier vind ik véél van dat! Ik zal me jouw site subtiel laten ontvallen tegen de trouwers in de vriendenkring ;o)


Geef een reactie

